OPIS GRY

KOLONY to ekonomiczna i strategiczna gra przeglądarkowa. Akcja toczy się w przyszłości, w kosmosie. Na początku gry obejmujesz w zarządzanie niewielką kolonię. Twoim zadaniem będzie poprowadzenie jej rozwoju w taki sposób, by osiągnąć poziom technologiczny, gospodarczy i militarny pozwalający na zbudowanie CIRCLE. Czyli broni masowej zagłady, której ukończenie oznacza zwycięstwo i koniec bieżącej edycji gry (ery). Następnie wszystkie kolonie zostają unicestwione i gra rozpoczyna się od początku.

Zakładając kolonię do wyboru są cztery typy planet, każda z innym dominującym surowcem: krzem, żelazo, uran lub żywność. Dodatkowo planety różnią się wielkością, im większa planeta tym więcej budynków można na niej zbudować.

Poniżej prezentujemy ogólny opis pozycji z menu gry

CENTRUM DOWODZENIA - dostarcza poglądowych informacji na temat sytuacji w kolonii, a także podgląd raportu z ostatniej tury.

INWESTYCJE - umożliwia budowę budynków cywilnych, wojskowych i specjalnych. W koloni może być zbudowany tylko jeden budynek specjalny każdego typu.

PRODUKCJA - w tym miejscu można zlecić fabrykom produkcję różnego rodzaju maszyn, cywilnych jak i wojskowych.

WYPRAWY - aby było możliwe wydobycie surowców niezbędnych do rozwoju kolonii, w pierwszej kolejności trzeba je odkryć. Żeby to zrobić potrzebne jest wysłanie wypraw składających się z kolonistów i naukowców.

UPRAWY - koloniści wysłani do upraw dostarczają żywność. Wszytkie uprawy trwają 5 tur.

ZAŁOGA - informacje na temat pracowników i wojska w kolonii. Liczebność, koszty utrzymania. Ustalanie wysokości pensji oraz przydziału siły roboczej i punktów nauki. Część siły roboczej można przydzielić na rzecz inwestycji a cześć na produkcję maszyn. Naukowcy mogą zajmować się badaniami lub pracą na rzecz wojska (tworzenie wirusów, usuwanie skutków ataków rakietowych oraz wirusów przeciwnika)

BUDYNKI - liczebność budynków poszczególnych typów zbudowanych w kolonii. Opcja wyburzania.

WOJSKO - informacje o stanie wojsk, historia ataków i obrony, raporty szpiegowskie. Przeciwnika można atakować siłami konwencjonalnymi (żołnierze, komandosi, roboty, x-wing'i) oraz rakietami i wirusami. Możliwe jest zbieranie informacji o obcych koloniach przy pomocy satelitów szpiegowskich.

BADANIA - naukowcy pracujący w laboratoriach są w stanie zwiększać wydajność w różnych obszarach, opracowywać nowe technologie i budynki specjalne.

WYDOBYCIE - zasoby odkryte na wyprawach wydobywa się podając określoną liczbę ton na turę. Należy zadbać o miejsce w magazynach i zapewnić niezbędną liczbę generatorów oraz paliwa do nich.

GIEŁDA - centrum handlu między planetami. Możesz wystawiać swoje oferty towarów jak i kupować od innych.

VARG - na każdą kolonię od czasu do czasu przylatują statki handlowe, którym można coś sprzedać lub coś od nich kupić.

IMPERIUM - w imperium zawsze można kupić potrzebne towary (lub sprzedać) w dowolnych ilościach. Niestety ceny są bardzo niekorzystne, stąd też należy korzystać tylko w sytuacji mocno kryzysowej...

POLITYKA - można zawierać pakty z innymi koloniami które zapewniają dodatkowe korzyści (pieniądze, siłę roboczą, punkty nauki). Możliwe jest przystąpienie do sojuszu lub założenie własnego.

DALEJ - przejście do następnej tury.

strona główna